piątek, kwietnia 19, 2013



Volterra ...
Już kiedyś kilka wspomnień się tu pojawiło, ale o samym mieście właściwie nie pisałam, a przecież bardzo lubię do niego wracać. Volterra jest jednym z bardziej znanych miasteczek Toskanii, położona malowniczo na wzgórzu, już z drogi robi niesamowite wrażenie. 
Pierwszy raz trafiliśmy tam przypadkiem, przejazdem i oczywiście odnotowaliśmy w pamięci, że koniecznie musimy wrócić.

Volterra w sieprniu



Wycieczka do Volterry to idealna propozycja dla tych, którzy lubią zwiedzać. Miasto jest wyjątkowo bogate w zabytki z różnych okresów, z których warto wymienić chociażby łuk triumfalny, teatr rzymski, zamek, pałace czy katedrę. Otoczona jest murami warownymi, skąd można podziwiać bajeczne widoki.

widok z murów obronnych na okolicę


Najlepiej zostawić samochód na jednym z parkingów, które znajdziecie wzdłuż murów i dalej ruszyć pieszo, wąskie, strome uliczki pną się oblepione ciasno średniowiecznymi kamienicami.

Popołudniowe lutowe słońce


Volterra to bardzo żywe miejsce, aktywne, cały czas coś się dzieje, a wielbiciele teatru powinni pokusić się o odwiedzenie miasta w lipcu, kiedy organizowany jest festiwal teatralny.

 

Muszę wspomnieć jeszcze o jednej ważnej rzeczy - miasto już od czasów etruskich znane jest  z wydobywania i przetwarzania alabastru,  sklepiki z pamiątkami, gdzie można kupić rzeźbę, talerzyk, wazonik znajdziecie oczywiście na każdym kroku.


główny plac
Luty
Wiosna w lutym, Volterra


W trakcie pisania tego artykułu dowiedziałam się, że Volterra przeżywa aktualnie szturm nastolatek, a to wszystko za sprawą sagi Zmierzch, której to autorka wybrała Volterrę na jedno z miejsc akcji. No cóż... to oczywiście nie jest dla mnie dobra wiadomość, bo wszelki marketingowy folklor przyprawia mnie o dreszcze. Ale tak czy inaczej Volterra miastem pięknym jest i kropka!

Słówko na dziś: RICCO - BOGATY

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

5 komentarze

  1. a powiem Ci, ze ja szukalam jakichkolwiek sladow "Zmierzchu" w Volterze - nie zebym byla fanka, ja nawet tego nie ogladalam - tylko, zeby jakies zdjecie zrobic :) i w jednym zapyzialym sklepiku znalazlam jedynie poduszke. Nic wiecej!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. To bardzo dobra wiadomość! Uffff:) Ja byłam w Volterze jeszcze przed zamieszaniem zmierzchowym, więc nie miałam okazji się o tym przekonać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. och cudnie miejsce najbardziej mi się podoba widok z murów

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudownie wygląda Volterra.
    Jak dojechac do niej najlepiepiej, najtaniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Volterra znajduje się w połowie drogi między Sieną a Livorno, zależy skąd trzeba dojechać. Z Florencji to ok 40 km. Volterra leży w samym sercu Toskanii i z wielu głównych miast kursują zapewne autobusy.

      Usuń