niedziela, czerwca 09, 2013


Nie jestem kinomaniakiem, zdecydowanie jestem oddana literaturze, to ona wypełnia mój wolny czas. Jednak zdarza się, że i film potrafi mnie zauroczyć. Ponieważ niezmiernie rzadko coś oglądam, dlatego, jeśli już do tego dojdzie wybieram coś włoskiego. Zaskoczeni, prawda?
O moim ulubionym filmie już tu wspominałam przy okazji podróży do Puglii. Nie jest to może wielkie kino, ale ma w sobie coś takiego, że mogę oglądać go niezliczoną ilość razy, śmiać się, rozczulać, wzruszać, zawsze z tą samą intensywnością. Poza Mine Vaganti Ozpetek wyreżyserował równie piękne i niezapomniane, jak chociażby Saturno contro, La finestra di fronte albo Le fate ignoranti.
 
Inny film, którego w Polsce zapewne nikt nie zna, w Italii jednak jest taką klasyką, jak dla nas Sami swoi czy Miś to Il Ciclone - polecam, jeśli ktoś ma ochotę poczuć toskańskiego ducha i zakosztować troszkę humoru Toskańczyków. Świetna alternatywa dla chociażby amerykańskiego "Pod słońcem Toskanii", bardziej prawdziwy, swojski pełen regionalnego kolorytu. Toskańskiego słońca w nim pod dostatkiem!

Ostatnim reżyserem o jakim chciałam wspomnieć jest Giuseppe Tornatore, który dla mnie jest absolutnym mistrzem sztuki filmowej. Nuovo Cinema Paradiso, to jeden z moich ukochanych filmów, to od tego i innych jego filmów zapaliło mi się w środku marzenie o podróży na Sycylię. Nikt tak jak Tornatore nie potrafi oddać uroku wyspy, jej klimatu, surowości, autentycznego ducha. 

Tak naprawdę niewiele włoskiego kina trafia na nasze terytorium, właściwie nie rozumiem dlaczego. Będąc we Włoszech, widzę zapowiedzi kinowych premier, odnotowuję sobie by dany film mieć na uwadze, a potem jestem zawiedziona, bo okazuje się, że do Polski nigdy nie trafia:(   
Nawet jeśli telewizja to coś, czego unikam jak mogę, to czasem, kiedy jestem sama wyciągam, któryś z filmów przywiezionych z Italii i stwarzam sobie w czterech ścianach iluzję innego świata. Dialogi znam już na pamięć, niemniej wciąż są dla mnie jak najmilsza muzyka. 
Ale - podsumowując - i tak najpiękniejszy film to ten, który dzieje się każdego dnia, to wszystko co stało się moim udziałem i będę to powtarzać do znudzenia.


Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

1 komentarze

  1. jejku jak ja dawno nie odlądalam żadnego filmu teraz rządzi Mini mini

    OdpowiedzUsuń