Casa - chiesa

środa, lutego 26, 2014



Setki razy pisałam tu o kamiennych domach, wypisując bez opamiętania egzaltowane zachwyty, bo widok kamiennej posiadłości na łagodnym wzgórzu to dla mnie coś absolutnie doskonałego. Wiele z tych domostw to prawdziwe muzea, nie ruszone od setek lat. Każdą ruderę odrestaurowuje się tu z pietyzmem, by zachować jak najwięcej detali z zamierzchłej epoki. Drewniana belka, stary zlew, wszystko traktowane jest jak dzieło sztuki. Przy większych, "bogatszych" posiadłościach stoją zazwyczaj prywatne kaplice, a te w środku skrywają nawet stare grobowce. 



Jednak niektóre z budynków są szczególnie ciekawe - to byłe kościoły. W wielu z nich urządzono bed&breakfast albo agriturismo, inne stały się prywatnymi domostwami, a jeszcze inne opuszczone, obrastają mchem. Są piękne i naprawdę stare. Ich wiek mierzony w setkach nikogo nie dziwi. W środku zachowały pierwotny urok. Kamienie, stare rzeźby, sufity ze zdobieniami, fragmenty malowideł zatarte przez czas  ... 




Kilka dni temu wybraliśmy się na wycieczkę szlakiem najbliższych casa - chiesa. Chciałam je dla Was sfotografować. Zdjęcia są czasem marnej jakości, bo złapane w drodze z samochodu, ale mimo to widać piękno i niepowtarzalny urok tych miejsc. 






W czasie jednego z ostatnich spacerów po Marradi odkryliśmy też zamkniętą na głucho kaplicę. Nasze miasteczko wciąż inspiruje, zachęca do poszukiwania, odsłania nowe twarze, raczy niesłyszanymi do tej pory historiami...

CAPPELLA to znaczy KAPLICA

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

4 komentarze

  1. Kasiu droga czy możesz podać jakiś szybki i prosty, ale prawdziwie włoski przepis na Cannelloni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu najbardziej popularna wersja to z mięsem i beszamelem. Jutro napiszę szczegółowo albo podlinkuję. Naszym domowym hitem są cannelloni ze szpinakiem i ricottą - chyba najbardziej popularny przepis w sieci :) Włochom serwowałam i bardzo smakowały!

      Usuń
  2. Ciekawa jestem co się ukrywa za tymi zamkniętymi drzwiami kaplicy...:).Joanna z Mazur..

    OdpowiedzUsuń