Bierzmowanie

poniedziałek, maja 21, 2018


Dzieciaki ubrane w takie same bluzy, młody, uśmiechnięty biskup, atmosfera ciepła, rodzinna, bez zbędnej pompy, ale w bardzo nastoletnim duchu. Tak jak powinno być. 
Samo bierzmowanie być może tak jak w Polsce, choć ja jednak widzę pewne różnice. Po pierwsze uroczystość ma rangę niemal Pierwszej Komunii. Po drugie nie nadaje się nowego imienia. I po trzecie - to co mnie urzekło - to ręka na ramieniu położona w zupełnie inny sposób. Nie na odległość, z dystansem i powagą, tak jak pamiętam to z moich czasów. Tutaj ręce obejmowały dzieciaki w czułym geście. Nie chcę wkładać kija w mrowisko, ale mam wrażenie, że w polskim kościele taka swoboda byłaby niedopuszczalna. 


Cieszę się, że Mama mimo niepewności jeszcze miesiąc temu, dotarła do nas i "chrzestną" swojego wnuka została. Cieszę się, z tych kilku rodzinnych dni, nawet jeśli trochę na wariata.  
Dobry czas, dobre dni, dobra niedziela, której nie chciało się kończyć.  
Są w Marradi osoby, które z czasem stały się nam bliskie jak rodzina i oczywiście zabraknąć ich w takim dniu nie mogło. 
Tylko jedno wydarzenie położyło się cieniem, ale o tym już nie dziś...


Zdjęć z uroczystości tylko garstka, bo nie byłam tym razem oddelegowana jako oficjalny fotograf. Na profesjonalny fotoreportaż "od frontu" musimy trochę poczekać.

Mój poranny czas właśnie dobiegł końca. Czas znów pożegnać Mamę i Pawia. 
Oto mamy kolejny poniedziałek. 
Przed Tomkiem egzamin - certyfikat z języka angielskiego, przede mną dużo pracy, ale też od teraz zaczynam trochę zwalniać obroty. Dom z Kamienia szykuje się na przyjazd kolejnego Gościa. Maratończycy rozgrzewają się przed 100 km del Passatore, a dzieci odliczają dni do końca roku...
Dobrego tygodnia!!


 CZUŁOŚĆ to po włosku TENEREZZA (wym. tenerecca)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

1 komentarze

  1. Piękna Uroczystość , bez zadęcia. Piękni Wszyscy . A mama Kasi prześliczna ! Marta

    OdpowiedzUsuń